Lehed

kolmapäev, 11. märts 2015

Roosa-sini-valge püsikupeenar

Kui ma nüüd juba joonistama hakkasin, siis enam pidama ei saa. Põnev on paberil ja arvutis taimedega mängida, seda enam, et väljas pole mõnusat ilma toimetamiseks. Peenral pead ootama ikka paar aastat, kuni taim oma hiilgust näitama hakkab, aga joonise peal saan ise valida, kui laia ja suursuguse puhma ma parasjagu joonistan. Niisis sai valge püsilillepeenar arvuti abil värviliseks ja sellest lähtuvalt vahetusid ka paljud liikide sordid. Panin need sordid, mille kasvatamisega mul endal kogemused olemas on, välja arvatud sarvkannike.  Võibolla saan sellel aastal selle ihaldatud objekti ka oma aeda. Kui ma nüüd seda pilti vaatan, siis viltune kilpkonnalill kasvab ilmselt headel kasvutingimustel pisut kõrgemaks, teised proportsioonid on vast enam vähem õiged. Selline kooslus kasvaks hea meelega päikese käes, aga ilmslet saab hakkama ka poolvarjus. Metssalvei ja hiidiisop nõuavad ilmselt kõige rohkem päikest, teised veidi vähem kapriissed.
Pilt on peenrast umbes augustikuine, kui metssalvei (nr 7) ja kukekannus (nr 10) õige tagasilõikamise järel teist korda õitsevad, muidu on nad suve esimese poole õitsejad. Pehme kortsleht ja sinist värvi metssalvei  kominatsioon on ikka veel mu lemmikute hulgas ja kui lisada sinna veel roosat, on vaatepilt minu silmade jaoks hingematvalt kaunis. Üks pilt minu linna-aiast, kus on koos pehme kortsleht ja metssalvei `May Night`. Tagapool paistavad koonuslaugu avanemata õisikud.

Sellised taimed valisin antud peenrasse siis:





Nr 1 Pehme kortsleht Alchemilla mollis
Nr 2 Sarvkannike Viola cornuta `Alba Minor`
Nr 3 õevane murtud süda Dicentra eximia
Nr 4 Kurereha Geranium hyb `Rosanne`
Nr 5 Võsaraudrohi Achillea ptarmica `Double Diamond`
Nr 6 Kõrrelislehine iiris Iris graminea
Nr 7 Metssalvei Salvia nemerosa `May Night`
Nr 8 Hiidiisop Agastache `Blue Fortune`
Nr 9 Aed-monarda Monarda didyma `Croftway Pink`
Nr 10 Aed kukekannus Delphinium elatum hyb ’Polarnacht’
Nr 11 Virgiinia tonditupik Physostegia virginiana `Summersnow`
Nr 12 Purpur siilkübar Echinacea purpurea
Nr 13 Virgiinia männasmailane  Veronicastrum virginicum `Alba`
Nr 14 Viltune kilpkonnalill Chelone obliqua

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar